E-posta gönderiminde en fazla yapılan ve istediğiniz verimi yakalayamamanıza neden olan 5 hata aşağıdaki gibidir.
1- Çok Fazla Yazı ya da Kelime Kullanmak
Yapılan araştırmalar ortaya koyuyor ki, ortalama bir yetişkinin dikkatini çekebilmek için maksimum 8 saniyeniz var. Çok fazla yazı yazmak mailin okunmamasına neden olur.
2- Çok Fazla Kendinizi Ön Plana Çıkartmış Olmak
Kendinize ve markanıza bu kadar anlam yüklemeyin. Müşteriler aslında gerçekten sizinle ilgilenmiyorlar. Müşterilerinizin asıl derdi kendi sorunlarının çözülmesi ya da isteklerinin yerine getirilmesidir. Kendinizi anlatmak yerine neyi çözdüğünüzü anlatmaya çalışın.
3- Aldatıcı Konu Başlıkları Kullanmak
Yanlış ya da aldatıcı başlıklar kullanarak insanları yanıltmanız mümkün ancak yanılttıktan sonra e-postanın içine girip aldandığını gören kullanıcıların bir daha güvenlerini kazanamazsınız. Konu başlığı mail içeriği ile ilgili olmalıdır.
4- Tek ve Büyük Bir Görsel İliştirmek
E-posta kampanyanızı sadece görsel değil, görsel ve metin ile oluşturmalısınız. Kocaman bir resim göndermek diğer yandan da spam filtrelerine takılır.
5- Yanlış Linkleme
Listenizdeki müşterilerinize e-postanızı gönderdiniz ve bazı insanların ilgisini çekmeyi başardınız. Kampanya bülteninize tıklayıp, web sitenize gelmeye çalıştıklarında eğer doğru sayfaya yönlenmiyorlarsa ya da ana sayfanıza yönleniyorlarsa emin olun sizden kolayca vazgeçeceklerdir.